tisdag 25 mars 2008

Inget tålamod

Nä, tålamod är inget som jag har i överflöd om man säger så. ;-)

Idag var jag och lillasysterkanin på Sundbybergs Textilcentrum och köpte muddväv till två par UFO:n och då kunde jag inte låta bli att handla lite annat också, trots att jag inväntar paket både från Stoff&Stil och från E-slöjd..

Av det här tyget ska det bli en tunika till storasysterkanin.






Jag gillar den här tunikan som storasysterkaninen fick i påskpresent jättemycket och tänkte försöka mig på något liknande.





Och så köpte jag råååsa stretchfrotté! Hurra vad glad jag blev att det fanns. Tror att jag skymtade turkost också men det får bli en annan gång.

Av stretchfrottén ska det bli sköna, svala sommarbyxor. Samma grundmönster som muddbyxorna men med bara resår tror jag.

När vi kom hem sen ville jag sätta mig och sy på stört men kände mig tyvärr tvungen att städa o tvätta istället.. Tråkigt men nödvändigt efter påsken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sånhär i frotté vill jag ha ;-)
http://www.freshmilk.se/images/Kikkid/suitgreen.jpg
Undra om man kan sy typ en sån? Vad tror du?!
Kram //Anna & Emilia

elska sa...

Absolut. Modellen ser inte svår ut.
Däremot verkar det inte vara helt enkelt med stretchfrottén. Ja har rosa, orange och vit och så har jag sett turkos.

Anonym sa...

Åhhh vilket härligt tyg du köpte! Ser fram emot resultatet sen. ;)

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Oh, vilket snyggt tyg det där rosa-vit-orange! Och bedårande små damer i snygga kläder :-D