torsdag 15 januari 2009

Landskapsklänning



Det här tyget är så fint och jag har haft det liggande hemma ganska länge utan att jag varken hunnit eller orkat sy något av det.
Men så kom julen farande med stormsteg och kvällen innan julafton satt jag uppe och sydde för brinnande livet.

Tyvärr så vägrade min treåring att sätta den på sig sedan på julafton. Den var ju inte rosa!

Tur att lillasysterkaninen inte hade några invändningar.

Klänningarna är sydda som enkla klänningar utan ärm och är kantade med röd muddväv.

7 kommentarer:

Marie Frost sa...

Vad skönt det är att ha barn som inte är tillräckligt stora för att protestera än! :)
Den ser jättefin ut tycker jag, fast den inte är rosa! ;)

Jeanette sa...

Jättefin!

Anonym sa...

På Borås coolaste blogg har vi bikini-bekymmer!

Spana in på www.arntyochmirry.se

Tove Kungsholmen sa...

Tack för beröm!

Fin klänning, önskar att jag kunde sy men jag kan inte ens sy i en knapp så att den sitter kvar...

David sa...

Är du sugen på att köpa nya sommarskor, då ska du ta och kolla in den här länken:
http://www.gratisskor.se/Register.asp?r=6887

På den här sidan kan du enkelt tjäna ihop poäng för att sedan byta det mot presentkort på t.ex. Bianco eller Nilsson.
Börja redan idag :D Lycka till !

A home far away sa...

Hoppas att du haft en underbar midsommarhelg med önskan om god fortsättning på helgen!

Kram Gunilla i Singapore

Its a house sa...

Tack snälla du för din söta kommentar inne hos mig! Då måste jag passa på att få ge lite beröm tillbaka för du syr ju helt underbara kläder!!! Wow!