fredag 27 juni 2008

Tygbyten




Jag gjorde ett litet tygbyte för ett tag sedan och fick ett randigt trikåtyg och ett mjukt, ganska tunt jeanstyg.

Av det så blev det en t-shirtklänning och ett par smala byxor av jeanstyget till storasysterkaninen och en förklädesklänning med tryckknappar bak till lillasysterkaninen.




Förklädesklänningen är lite annorlunda än den jag brukar göra.
Dels är denna i trikå och så är det ett annorlunda mönster.
Den jag brukar sy är i ett enda stycke, denna är i tre delar och jag gjorde den med tryckknappar i ryggen.
Klänningen är kantad med kantband som jag sydde fast på 'muddvis'.


T-shirtklänningen är samma som denna




Jag blev väldigt nöjd med byxorna. Kanske att midjan skulle ha varit lite högre.

Mönstret är ett hopkok av inte mindre än tre olika byx- och tightsmönster jag har ritat själv med inspiration från lite alla möjliga håll.
Jag ville att de skulle vara smala, lite stuprör nästan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förklädesklänningen var jättefin. Jag har tidigare sytt en i tre delar, där det blev ett kors i bak (bakdelarna korsade varandra) och man knäppte på axlarna. Den blev jättefin, men jag hade den till dockorna ;)
Jeansen blev ju oxå jättebra!

elska sa...

alison:
Ja jag har testat lite olika varianter nu men inte med knappar tidigare. Gillar tryckknappar! =)