fredag 8 augusti 2008

Efterlängtad omlott




Jag har länge länge velat sy en omlottunika men inte kommit mig för av olika anledningar.
Men så fick jag ett riktigt bra mönster i ett litet byte med AN.LO och då kunde jag inte låta bli.
(Jag tror mönstret ursprungligen kommer från 'Sy till barnen' av E Gunther.)

Iaf så var den enkel att sy, tre delar bara.
Ett bakstycke och två framstycken, mönstret är liv och ärm i ett stycke.
Jag skarvade ärmarna mest för att det inte skulle gå åt så mycket tyg men det behöver man ju inte göra om man inte vill.





Och så för att matcha med något sydde jag ett par muddbyxor i vit stretchfrotte.
Jag bara älskar den stretchfrottén från Stoff&Stil. Den är underbar!

Kanske inte det smartaste färgen till en treåring men jag såg framför mig hur snyggt det skulle bli ihop det vita och turkosa och så tänkte jag att i värsta fall så färgar jag byxorna bruna lite senare i höst. ;-)



1 kommentar:

Jeanette sa...

Åh vad fint det blev. Du är så himla duktig!