torsdag 17 april 2008

Första uggle-alstret


Jag är inte alls van att sy i mjuka tyger, jag har mest sytt i vanlig bomull tidigare. (T ex sådana här och sådana här alster. )
Så eg är det ju inte så smart att 'öva' i ett sådant här fint tyg men vad gör man inte när andan faller på! Och singoallamönstret är så lätt att jag tog en chansning.
Klänningen är inte klar än, jag skulle bara mäta halsringningen men lillasysterkaninen var så söt att jag bara var tvungen att ta en bild.
Och så måste jag bestämma hur nederkanten ska se ut, fållad eller brunt kantband.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesöt tjej i det fina tyget/ evari

Anonym sa...

Gud så söt bild på Elvin i fina klänningen :)

Anonym sa...

Hahaha, menar såklart ELIN ;) /du förstod nog vem som skrev...

Anonym sa...

Åh, så himla himla fint!!

snöstjärna sa...

Oh va duktig du är! Vad skulle du ta för att göra en sån trikåmössa och ett blöjfodral? *nyfiken å det rycker i vill-ha-tarmen*

Jeanette sa...

Såååå underbart söt E är. Jättefin klänning! Helt underbart tyg med ugglorna. :)