fredag 11 april 2008

Ja tjena, det var från vägverket... =)





Hahaha, TOKORANGA byxor har jag sytt idag. =)
Men storasysterkaninen gillar de jättemycket och framförallt var de supersköna.
Hon ska få en tröja till tänkte jag, i vit stretchfrotte med oranga muddkanter.
Stretchfrottén är superhärlig och kommer från Stoff&Stil.


Här kommer (på begäran ;-) ) små bilder om hur byxorna är sydda.

Mitt älskade byxmönster som börjar bli vääldigt slitet. Tror jag ska kolla in byggplast som ska vara bra till mönster. =)



Nåla, nåla





Klippa, klippa





Först sys båda grensömmarna




Sy, sy





Sen sys innerbenssömmarna




Sen klipps mudd i trevlig färg ut i lämplig storlek. Mudden sys i en cirkel och vikes sedan dubbel.



Midjemudden sys på. Benmuddarna görs likadant.





Fäärdiga!

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Byggplast är rena drömmen att använda. Fick tips om detta och hade tom en rulle (ritningsplast) stående här hemma. Det är enkelt att rita av mönstret, det håller bra och det är toppen när man skall ta ut trådriktningen då man ser igenom så tydligt, man behöver aldrig mästa.

elska sa...

mimmi:

Ja det låter kanonbra. Ska försöka införskaffa å det snaraste. =)

Jeanette sa...

Nu blir jag ännu mer sugen på att sy byxor till Moisen & Mattis. Får nog bli ett besök på Stoff&Stil i morgon tror jag. :)

elska sa...

me2u:
Ja vad farligt att ha det så nära. ;-)

Anonym sa...

vilka fina kläder du syr.
sånna där fina kläder skulle man lätt kunna köpa:-)

4åringen lär ha blivit super nöjd över den rosa presenten.

hälsn:pwestermark.blogg.se

Anonym sa...

Tack! :) Ska försöka mig på ett par nån gång... har ju dock inget mönster, men kanske kan klippa sönder ett par av E's gamla byxor ;-) //Anna